expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
Ya Tuhanku berilah aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmat-Mu yang telah Engkau anugerahkan kepadaku dan kepada dua orang ibu bapaku dan untuk mengerjakan amal saleh yang Engkau redhai dan masukkanlah aku dalam golongan hamba-hambamu yang soleh (QS An-Naml :19)

Sunday, November 16, 2014

End

Assalamualaikum 


after few months i left this site , rindu pulak terasa hehe . nd ade something yang nak share ni , alhamdulilah , i've complete my diplomaa ! through the ups and down , dan extend ! aku dapat habiskan juga , pointer tu biasa2 jela , tapi aku rasa dh dapat complete ni satu rahmat besar dah allah bagi , alhamdulilah


kalau ikot cerita aku masa diploma , aku rasa kalau pada orang yg tak lalui mesti akan rasa kebabangangan aku untuk stay dalam diploma in sains ni , yela dari part 1 ade repeat paper hokeh , kau cakap je paper ape , entahlah , rasa dah buat yang terbaikk sekali , tapi mase tu rezeki belom berpihak kot pada aku , and aku extend ni disebabkan satu perkara , iaitu aku pernah kene dismiss uitm ! aku dismiss bukan sebab pointer , tapi sebab dah amik paper lebih 3 kali , choi ! memang lah masa tu rasa dunia tu dah berakhir , tapi entah masa tu aku kuatkan semangat , dengan pertolongan bestfriend aku la aku pegi bank , pejabat pos nak gi pos surat rayuan ke rektor uitm mase tu , allahu , masa tu aku sem 4 nak masuk sem 5 , bayangkan la kalau start from scratch balik dari mula , sakit ! masa tu jangan kan air mata , air hingus pon melelehh je , yela sedih , nak bagitahu parents pon aku takot sebabnye nanti takot dorg marah , tapi bile aku share dekat mak abah dorang releks je ,even aku tahula hati dorg pon gundah gulana . after 3 weeks aku tunggu rayuan tu , rezeki kan , aku masuk balik tapi aku kne carry sikit subjek , 4 je kot mase tu , mase tula aku tekad , busuk2 pon aku kne gak habiskan diploma aku ni, dan semester seterusnya aku baiki diri , hahah tak pergi karoke , entahlah , aku rasa bila aku tak karoke , hidup ni macam ada keberkatan , senang je masuk belajor huhu

 dan semester 7 lah berakhirnya perjalan diploma aku yang penuhh warna warni , semangat tu yang penting pada aku , dan kene la pandai-pandai puasa jalan , jalan tu boleh tapi jangan la selalu kan , emm pada aku la , pada org lain yang otak geniius , tak belajo pon pandaikan ? hehe 


first of all , thanks allah , for this oppurtunity , untuk aku terus merubah diri dan berjasa kepada keluarga aku , huhu , then a big thanks to abah emak akak yang sanggup hantar aku pontian-pilah-pontian , hui kalau kira duit tol berapa ribu dah habis kat jalan , mekasih mak abah akak , adik takkan sia-siakan ape yang dah mak abah harapkan , akak pon :) untuk kawan-kawan susah senang kat pilah , mas , mimi , nuren , sya , wanie , diba , efa , eja , ayu , yana , kak long , time kasih untuk sokongan padu , aku mula-mula tak yakin boleh lepas sem ni , tapi dengan dorang la ni , belajar sesama nanges sesama hehe . thanks korang ! untuk mag6 kesayangan , mekasih , kalau aku mintak doa , tak pernah lokek , even korang dah ke menara gading pon tetap ingt aku ,  untuk semua kengkawan yang aku selalu mintak doakan tu , mekasih korang ! doakan aku dapat jejak ke degree pulak ye ? amin ya rabbal alamin

this journey is an amazing journey to be remember :)

dan alhamdulilah , norsakinah zainol , officially ended diploma :)





2 comments:

yon149 said...

congrats kina!.hehehehe

efa fahana said...

kinaaaaa! tahniah. now doakan efa pulakkkkkkkkkkkkkk ye. love ya! :-*

Total Pageviews